Lasse Ahm, Lead auditor og indehaver af Lasse Ahm Consult og idémanden bag softwareløsningerne TOPmanager® og TOPrecord® har igennem årene skrevet en række artikler om kvalitetsledelse, kvalitetsmål, løbende forbedringer og evnen til at motivere og inddrage medarbejderne i det daglige arbejde med ledelsessystemerne.

De fleste artikler har været publiceret i fagbladet DFK Magasinet – Dansk Forening for kvalitet, men en del af artiklerne har været bragt i Berlingske Tidende og Sjællandske Mediers aviser.

Artikeloversigt

 

Kunsten at implementere et (nyt) ledelsessystem

En artikel om at implementere et (nyt) elektronisk ledelsessystem. Det er sjældent selve købet som skaber udfordringerne, men implementeringen af det nye system i organisationen. Vi mennesker er født med en vis portion modstand mod forandringer, så læs artiklen om faldgruber og mulighederne for at opnås succes ved at involvere medarbejderne og sikre MENING med det nye ledelsessystem. 
September 2021. ►Download artikel – Link

Implementering af ISO 9001:2015 – Schoeller-Plast-Enterprise A/S

En artikel om implementeringen af kvalitetsledelsesstandarden ISO 9001:2015 på plastvirksomheden Schoeller-Plast-Enterprise A/S.
DFK – April 2020. ► Download artikel – Link 

Forbedringer…og kunsten at vælge fra

En artikel om at motivere organisationen og om at sætte det rigtige hold til at vurdere indsatserne.
DFK – Oktober 2019. ► Download artikel – Link 

God kommunikation i audits

En artikel om auditprocessen og hvordan auditor kan bidrage til at understøtte den gode kommunikation.
DFK – September 2019. ► Download artikel – Link 

Kunsten at skrive en procedure

En artikel om at gribe processen rigtigt an og få de rigtige ting med i procedure – vel at mærke i et passende sprog.
DFK – Maj 2019. ► Download artikel – Link 

Kvalitetsmål

En artikel om at fastlægge mål som både understøtter forretningen og er interessante for den samlede organisation
DFK – Januar 2019. ► Download artikel – Link 

Food Defense og Food Fraud

En artikel om de delt store ændringer inden for Food-standarderne med fokus på terror mod fødevarevirksomheder og snyd med fødevarer.
Sociale medier – April 2018. ► Download artikel – Link

Fremragende kundeservice er vejen frem

En artikel om at yde den unikke service.
DFK Magasinet – September 2016. ► Download artikel – Link

LEAN – Krav om løbende forbedringer

En artikel om at anvende LEAN som løftestang til løbende forbedringer
DFK Magasinet – Januar 2015. ► Download artikel – Link

Ledelsens rengøring i krogene

En artikel om rengøring som ledelsesfilosofi inspireret fra arbejdet (lean) i Japan.
Sjællandske Medier –  – Oktober 2013. ► Download artikel – Link 

Motivation

En artikel om at skabe og arbejde med motivation i organisationer samt forskellen på motivering og tilfredshed.
WEB-udgave – Oktober 2013. ► Download artikel – Link

Klimastrategier gør en forskel

En artikel om at arbejde med klimastrategier etc.
Sjællandske medier – december 2010. ► Download artikel – Link

Er én af mulighederne at gå nye veje? – Blue Ocean Strategy

En artikel om at gå nye veje, se nye muligheder i sin forretning. Om at arbejde med Blue Ocean Strategy som ledelsesværktøj. Blue Ocean Strategy handler altså om, at kunden skal opleve en merværdi forbundet med virksomheden og dens ydelser.
Sjællandske Medier – Juni 2010. ► Download artikel – Link 

Egenkontrol – Hvorfor egenkontrol er så sjovt

En artikel om at arbejde med egenkontrol
Magasinet INPAK – Oktober 2007. ► Download artikel – Link