Inspirationsaften om KOMMUNIKATION på de sociale medier – 16. marts (præsentation kan downloades).

af | 17. mar 2017 | Nyhed

En spændende aften om at skabe tillid og troværdighed på de socialemedier. 

 Download Josephine Ahms indlæg med noter her 

Det var hvad cand. mag. Josephine Ahm fortalte tilhørerne om ved en spændende og medrivende inspirationsaften 16. marts hos Lasse Ahm Consult.

Josephine Ahm skrev i sommeren 2016 speciale om hvordan virksomheder B2B opbygger tillid og troværdighed via deres anvendelse af facebook, LinkedIn, Google+ og alle de øvrige sociale medier. Josephine blev belønnet med et 12-tal i sit speciale og det var med udgangspunkt i dette speciale Josephine delte ud af sin viden.

Igennem sit oplæg ved inspirationsaftenen holdt Josephine tilhørerne fanget i højt tempo og leverede nyttige informationer om “kompetencetillid” og “intentionstillid”. Josephine fortalte passioneret om hvordan virksomheder skal “turde at råbe op” i de rette situationer og om at “turde, at profilere deres medarbejdere”. Om hvor ofte virksomheder kan poste nyhedsfeeds og om forskellen på tweets og opslag på LinkedIn og de andre sociale medier. Deltagerne fik mange nyttige tips. Blandt andet om at virksomhedens overvågning af deres “følgere” kan virke som en slags “lyttegrupper”, hvor virksomheden kan blive klog på, hvad ens følgere og kunder taler om på de sociale medier. Hvad er det som optager dem. 

Josephine Ahm fortalte om relationer vi allerede har og hvordan vi plejer disse samt mulighederne for at få nye følgere, kunder og interessenter. 

“Råb højt når det gælder” var et begreb Josephine vendte tilbage til. Begrevet indebærer, at man som virksomhed ikke hele tiden skal gøre sig bemærket, men når man har noget relevant på hjertet, så skal man slå til og byde ind med nyheden. Det er god optræden på de sociale medier.

Kort sagt, en masse gode tips om hvordan man som virksomhed styrker relationerne mellem kunderne og virksomhedens medarbejdere – og derigennem relationen til virksomheden.

Der var stor spørgelyst undervejs i indlægget og ikke mindst da der blev holdt “Spørge Jørgen”, hvor deltagerne kunne få svar på spørgsmål om forhold i netop deres virksomhed.

En stort og varm tak til Josephine Ahm for et rigtig spændende og medrivende indlæg.

Arrangementet blev afsluttet med netværk, hyggeligt samvær og en dejlig buffet leveret fra den lokale Café E.M.M.A.

 Download Josephine Ahms indlæg med noter her